štvrtok 19. februára 2015

Učíme sa určovať čas 2. časť



Tieto hry sú pokračovaním príspevku Denný režim. Začali sme s určovaním postupne na štvrtky, postupne sme zvyšovali náročnosť. 
Deti tento projekt veľmi bavil, naučili sa úplne niečo iné a teraz hrdo pozerajú na hodiny a vedia mi povedať, koľko je hodín ( plus mínus, ale sú šikovní :) )

Na to sme si vyrábali hodiny papierové, aby malo každé dieťa svoje a mohli sme trénovať. Keď už vedia určovať štvrť, pól, trištvrte, celá, na opakovanie slúžia tieto hry.

Postupne sme prešli aj na menšie časové jednotky. 
Tak smelo do toho, je to skvelé, keď sa stále nepýtajú, koľko je hodín :)


Hra 1.: Zoraď čas
Deti pracujú v menších skupinách. Zoraďujú čas od najmenšieho po najväčší. (Príloha s digitálnym časom, nakopírujte viackrát a fixou dopíšte čísla)
Hra 2.: Puzzle
Deti pracujú v skupinách. Rozstrihajte hodiny na menšie časti. Deti ich poskladajú a určia aký čas je na hodinách a priradia času dennú činnosť.
Hra 3.: Malá, veľká
Deti stoja v kruhu ako čísla na hodinách. Pre lepšiu predstavivosť majú na sebe čísla. Dve deti v kruhu držia malú a veľkú ručičku. Zadáme im čas a oni nasmerujú ručičky na požadované miesto.
Hra 4.: Tik tak kukuk bum
Pripravené časy ako na digitálnych hodinkách (príloha nižšie,nakopírujte viackrát a fixou dopíšte čísla) Vychovávateľ ukazuje deťom čas, podľa toho, aký ukáže, deti vyslovia slová:
Tik - čas ráno
Tak - čas cez deň
kukuk - celá hodina
bum - večerná (nočná hodina)
Hra 5.: Koľko je hodín?
Deti si vyrobia hodiny, Zakreslia si ľubovoľný čas. Deň beží ako inokedy, len sa vychovávateľ občas niekoho opýta, koľko je hodín? Dieťa pozrie na hodiny a povie. Ak vychovávateľ chce, povie výmena a deti si medzi sebou vymenia hodiny a zase sa hocikedy vychovávateľ pýta, koľko je hodín?


 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára