sobota 30. mája 2015

Hry na pozornosť

Opäť pár hier na vyplnenie voľnej chvíle. Moje deti radi hrajú tieto hry. Sú to hry, ktoré sú z mojej hlavy, alebo som ich niekde zachytila. Ale neviem kde a kedy. Tak som si ich upravila a prispôsobila mojej skupine.
Nerobím tú štruktúru hier, ako v predchádzajúcich príspevkoch. V prípade, že sa budete chcieť opýtať na cieľ, spätnú väzbu atď, kľudne sa na mňa obráťte.
1. Koleno, ucho, nos
Pomôcky: žiadne
Postup: vychovávateľ sedí na stoličke, aby ho deti videli. Úlohou detí je robiť to, čo vychovávateľ hovorí, nie ukazuje. Vychovávateľ spočiatku ukazuje to čo hovorí. Potom prestane, dokonca môže švindlovať. Napríklad povie koleno, ale ukáže nos atď.  Deti postupne

2. Nebo, peklo, nos
Pomôcky: žiadne
Postup: Odporúčam hru hrať ako druhú. Vychovávateľ zase ukazuje, postupne švindľuje. Dokonca môže povedať nebo a ukázať koleno. Deti sa nesmú pomýliť. Deti, ktoré sa pomýlia, vypadávajú.

3. Čísla
Pomôcky: farebné zápisné papieriky, fixa
Postup: Na papieriky napíšete čísla od 0 do 10, alebo aj 20 ak chcete. Rozmiestnite ich po triede, deti si ich postupne pozrú. Potom papieriky otočíte. Potom deťom poviete, aby sa postavili na miesto, kde sa nachádza konkrétne číslo. Vnímajte, kto je rýchly, kto sa len pridá ku skupine...

4. Obrázky
Pomôcky: časopis, letáky, nožnice
Postup: Z časopisov, z letákov si vystrihnete jednoduché obrázky, asi 10. Potom ich rozmiestnite postupne po triede. Deti si prejdú postupne obrázky. Až prejde posledný, úlohou detí je vypísať všetky obrázky, ktoré si zapamätali.

5. Písmenká
Pomôcky: Slová natlačené na papiery, nožnice, papier
Postup: v počítači si napíšte slová. Toľko slov, do koľkých skupín chcete deti rozdeliť. Ja som mala slová mačiatko, teliatko, kuriatko. Zámerne, aby sa tam opakovali písmenká.
Slová rozstriháte na písmenká. Tieto písmenká poschovávate po triede. Ja som si vytýčila priestor a poschovávala ich pod rôzne predmety.
Deti rozdeľte do skupín, koľko máte slov. Dajte im na papieriku, ktoré slovo majú zložiť. Deti sedia v strede miestnosti v skupinkách, vždy jeden ide nájsť písmenko. Musí si zapamätať, aké písmenká hľadá. Ak nájde akékoľvek a zoberie do skupiny. Na to ide ďalšie dieťa zo skupiny, ale nesmie zobrať písmenko, ktoré už majú alebo nie je ich. Vyhráva skupina, ktorá prvá poskladá slovo. Aby sa potom nebudila, kým ostatný ešte hľadajú, skladajú zo svojich písmen ďalšie slová. Potom sa postupne skupiny spájajú a poskytnú si navzájom písmenka a spolupracujú pri tvorbe nových slov z písmen.. Až nakoniec sa spoja všetky skupinky a skladajú chvíľu slová.

6. Do vody, na breh, na ostrov
Pomôcky: Žiadne
Postup: Deti stoja pred vami. Dávate pokyny, deti robia to, čo vy vravíte. Nesmú sa pomýliť. Postupne zrýchľujete. Dieťa, ktoré sa pomýli, vypadáva.
Do vody - deti si čupnú,
vynoriť sa - deti sa postavia
na breh - krok dopredu
na ostrov - krok dozadu

Prajem vám príjemnú zábavu pri hraní sa.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára