Keďže nie sme v meste a je deťom i mne bližšia príroda, rozhodla som sa situovať vtáčiky na stromy. Aktivitu sme robili na trikrát, každý deň kúsok. Myslím si, že je to pre deti a hlavne pri takom počte lepšie, keďže počas dňa chceme stihnúť aj voľnú hru, ísť von a iné.
Vek: 1. ročník - 9. ročník
Vstupná motivácia: Zapojíme rozvoj zručností, dáme priestor deťom na brainstorming. O čom sa môžu vtáčiky dohadovať? Na čom môžu spolupracovať? Aké pravidlá pri rozprávaní sa by mali dodržiavať?
Pomôcky: Tvrdý malý výkres, vodovky, čierne tenké fixky (nie detské, klasické), voda, prsty :)
Postup:
1.Deťom názorne ukážem na tabuľu postup a prvý krok im predkreslím - konáre. Následne kreslia deti. ALE ČO SA NESTALO? MY (1. a 2. ročník) SME NEVEDELI KRESLIŤ KONÁRE. Prvý problém na svete, o ktorom píšem v nasledujúcom príspevku.
2. Ak rýchlo zvládnete prvý krok, otláčate prsty natreté vodovkami. Deti majú veľa prštekov. Nerobím to temperami, lebo tie idú ťažšie dole. Nezabudnite vyhrnúť rukávy a smelo do toho. Podľa toho, ako poznáte dynamiku svojej skupiny, alebo vzhľadom na počet pomôcok, môžete vystriedať činnosť na voľnú hru a po malých skupinkách otláčať prsty. Budete to mať viac pod kontrolou a pre deti bude možno príjemnejšia individuálny prístup.
3. Tenkými fixkami dokresľujeme zobáčiky, nôžky, krídla, perie... Opäť vzhľadom na počet fixiek individuálna činnosť, ja osobne uprednostňujem menšiu skupinu, pracujem vždy max. s troma deťmi.
4. Nezabudnite všetky deti pochváliť a ohodnotiť, ak máte zavedený systém hodnotenia.
Príjemnú zábavu.
Vtáctvo-maľovanie prstami |
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára